اقدامات اولیه در مورد بیماران سکته مغزی چیست، در موقع مواجه شدن با این بیماران چه کنیم

زمانی که فکر می کنیم کسی دچار سکته مغزی شده است اولین کارهایی که باید انجام دهیم چیست؟

در مورد سکته مغزی زمان مهمترین فاکتور است، در واقع زمان است که تعیین می کند فرد سکته کرده نجات
می یابد و یا عوارض شدیدی را تجربه خواهد کرد، بنابراین اولین اقدام در مواجهه با فردی که دچار سکته
مغزی شده است تماس با اورژانس و درخواست کمک از آنهاست، فرد بیمار باید سریعاً به بیمارستان منتقل
شود.

علائم سکته مغزی

• سکته مغزی ممکن است باعث از دست رفتن تعادل و سقوط ناگهانی شود، اگر فردی را در اطرافتان دیدید
    که فکر می کنید دچار سکته شده است و یا خودتان را در معرض سکته دیدید این مراحل را دنبال کنید
  • با اورژانس تماس بگیرید، حداکثر تلاشتان را در حفظ آرامشتان بکنید تا زمانی که اورژانس به کمک شما
    بیاید.
  • اگر به عنوان مراقب در کنار شخصی هستید که فکر می کنید دچار سکته مغزی شده است مطمئن شوید که
    او در بهترین پوزیشن و امنترین پوزیشن قرار گرفته است، یک موقعت راحت و ترجیحا سر بیمار را به یک
    طرف برگردانید، فردی که دچار سکته مغزی شده ممکن است استفراغ کند و به این شکل از خفه شدن و
    برگشت مایع استفراغی به راه هوایی جلوگیری می کنید.
  • بررسی کنید که آیا فرد نفس می کشد؟ اگر نفس نمی کشید CPR انجام دهید و یا اگر به حالت سخت نفس
    می کشد روسری و یا کراوات و یا لباسهای مزاحم را از وی باز کنید، برای دانستن چگونگی CPR اینجا را کلیک کنید.

فراموش نکنید، زمان مهمترین عامل در بهبود بیماران سکته مغزی است

در ادامه این اقدامات

• با آرامش صحبت کنید و به بیمار قوت قلب بدهید
  • بیمار را با پتو بپوشانید تا آنها را گرم نگه دارید
  • به بیمار برای نوشیدن و یا خوردن اصرار نکنید و چیزی به او ندهید
  • اگر شخص دچار ضعف اندام است از حرکت کردن او جلوگیری کنید
  • هرگونه تغییر وضعیت در بیمار را زیر نظر داشته باشید
  • با زیر نظر گرفتن بیمار تغییراتی را که در او به وجود می آید ثبت کنید و زمان شروع و پایان علائم را به شخصی که از طرف اورژانس مراجعه می کند و همچنین پزشک توضیح دهید
  • اگر فرد دچار زمین خوردگی و یا سقوط شده و یا به سر او ضربه ای وارد شده حتما اطلاع به پزشک اطلاع بدهید

علائم سکته مغزی را بشناسیم

با دانستن علائم سکته کار شما بسیار راحت خواهد بود، به این شکل اگر خودتان و یا کس دیگری دچار علائم
سکته شده اید درنگ نکنید، تنها چند دقیقه طول می کشد تا سلولهای مغز شما شروع به مردن بکنند و آنها
را از دست بدهید بنابراین آنها را جدی بگیرید حتی اگر گذرا هستند و یا خفیف هستند، برای دانستن علائم
سکته اینجا را کلیک کنید.

زمان تاثیر گذار داروها و درمان

بر اساس تحقیقات و دستورات انجمن سکته آمریکا خطر عدم اثرگذاری داروهای ضد انعقادی ۴٫۵ ساعت است
به این معنی که پس از گذشت این زمان این داروها اثربخشی مناسبی بر روی سکته و علائم آن نخواهند
داشت و همچنین حذف فیزیکی لخته های خون تا ۲۴ ساعت پس از شروع علائم موثر است، به این ترتیب
لازم است تا وقت تلف نکنید و به سراغ کارهای لازم بروید.

سوالات خود را با متخصص مغز و اعصاب در میان بگذارید

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5٫00 out of 5)